Jídelníček

Jídelní lístek 20. 11. - 24. 11. 2017.jpg (177638)

Jídelní lístek 13. 11. - 17. 11. 2017.jpg (190740) 

Jídelní lístek 6. 11. -10. 11. 2017.jpg (179483)

Jídelní lístek 30. 10. - 4. 11. 2017.jpg (171,6 kB)

Jídelní lístek 23. 10. - 27. 10. 2017.jpg (184,7 kB)

Jídelní lístek 16. 10. - 20. 10. 2017.jpg (188719)

Jídelní lístek 9. 10. - 13. 10. 2017.jpg (192,7 kB)

Jídelní lístek 2. 10. - 6. 10. 2017.jpg (165561)

Jídelní lístek 25. 9. - 29. 9, 2017.jpg (167,9 kB)

Jídelní lístek 18. 9. - 22. 9. 2017.jpg (166646)

 

 

Přehled alergenů

 

Výživové desatero pro správný vývoj dítěte

  1. Dopřejete-li jídelníčku pravidelnost a správnou míru, dodáte pohybu elán a růstu dostatečnou sílu.
  2. Strava pestrobarevnější - oku lákavější, tělu prospěšnější.
  3. Každému jídlu sluší a patří přidat ovoce či zeleninu.
  4. Pro zdraví kostí denně mléko a mléčné výrobky.
  5. Sladké a tučné potraviny jen výjimečně.
  6. Zoubky to jsou poklad, co nesnese v čištění odklad.
  7. Žízeň pitným režimem předžeň!
  8. Do jídla netřeba nutit, ale nabízet a být příkladem, jezte proto společně, u stolu, pomalu a v klidu.
  9. Pustíte-li dítě do kuchtění, na talířku nezbude nic ke snědení.
  10. Správný jídelníček je ten, který je pestrý, chutný a s pohybem vyrovnaný.
 

Několik slov ke stravování v naší MŠ

To se musí ze zákona řídit stravovací vyhláškou, která doporučuje, kolik gramů masa, ryb, mléčných výrobků, zeleniny, ovoce, luštěnin, cukrů, tuků...., a dalších potravin by mělo dítě konkrétního věku přibližně zkonzumovat. Skladba jídelníčku by měla být pestrá a vyvážená s důrazem na plnění "spotřebního koše", který hlídá již výše zmíněnou spotřebu masa, ryb, luštěnin, cukru, tuku... Dodržování spotřebního koše je ve školním stravování povinné. Proto jsou do jídelníčku zahrnována jídla i z tak neoblíbených surovin, jako jsou ryby, luštěniny, zelenina... Bohužel občas i Vy, rodiče, se podílíte na tom, že děti tyto potraviny odmítají a místo toho, abyste je podporovali v jejich konzumaci, přímo je od ní odrazujete. 
 
Měli byste nechat své děti, ať si sami zkusí, které jídlo mají a nemají rády (př. při ranním oblíbeném čtení jídelního lístku neříkat - "Čočka, fuj, to nemusíš jíst, já to také nejím."). Stačí říci: "Zkus to ochutnat, třeba to nebude špatné."
 
V naší MŠ se snažíme dětem vypěstovat správné stravovací návyky. U méně oblíbených jídel děti pozitivně motivujeme, ale nenutíme je k jejich konzumaci. Rádi bychom pokračovali v utváření zdravých životních návyků i při oslavách jmenin a narozenin Vašich dětí v MŠ. Chtěli bychom Vás totou cestou poprosit o spolupráci. Uvítali bychom, kdyby Vámi donesené sladkosti byly nahrazeny několika kousky ovoce či zeleniny. Přispějete tak k vytváření zdravého životního stylu nejen svému dítěti, ale i ostatním.
 

Věřte, že v minulém roce jsme s několika rodiči zkusili nahradit sladkosti ovocem a dětem velmi chutnalo. Pokud máte zájem a nevíte co přinést, ochotně Vám poradíme. Jestliže se Vám tato forma spolupráce nezamlouvá, respektujeme Vaše rozhodnutí, ale prosíme Vás, nenoste s ohledem na malé děti tvrdé bonbony.


Jídelní lístek 9. 10. - 13. 10. 2017.jpg (197361)Jídelní lístek 9. 10. - 13. 10. 2017.jpg (192,7 kB)Jídelní lístek 23. 10. - 27. 10. 2017.jpg (189138)Jídelní lístek 23. 10. - 27. 10. 2017.jpg (184,7 kB)