Jídelníček

Jídelní lístek 25. 9. - 29. 9, 2017.jpg (167,9 kB)

Jídelní lístek 18. 9. - 22. 9. 2017.jpg (166646)

Jídelní lístek 11. 9. - 15. 9. 2017.jpg (170426)

Pondělí


Svačina: chléb, džemové máslo, čaj, jablko - 1,7
Polévka: bramborová - 1, 9
Hl. chod: zapečené těstoviny, červená řepa - 1, 3, 7
Svačina: chléb, pom. z tav. sýru, mléko, rajče - 1, 7

 

Úterý


Svačina: chléb, pomazánka z ryb v tomatě, čaj, hruška- 1, 4,7
Polévka: květáková- 1, 3
Hl. chod: kuřecí stripsy, brambor, okurkový salát- 1, 3, 7
Svačina: rohlík, rama, bílá káva, mrkev- 1, 7
 
 

Středa

 

Svačina: lámankový chléb, pom. cizrnová, mléko, paprika - 1,7
Polévka: zeleninový vývar s obrázky - 1,3,9
Hl. chod: svíčková pečeně, knedlík se špaldou - 1,3,7,9
Svačina: bílý jogurt s datlovým sirupem, čaj, hrozno - 7

 

Čtvrtek

 

Svačina: chléb, pom. celerovo-mrkvová, kakao - 1,7,9
Polévka: drůbková s ovesnými vločkami - 1,9
Hl. chod: kuře alá bažant, rýže - 1, 7
Svačina: chléb, máslo, mozzarela, čaj, nektarinka - 1,7

 

Pátek


Svačina:chléb, pomazánka tvarohová s vejci, bílá káva, okurka - 1,3,7
Polévka: rybí UCHA- 1, 4, 9
Hl. chod: fazolový guláš, pečivo - 1,4,9
Svačina: knuspi plátek, ovocná miska, šťáva

 

Dodržujeme pitný režim, děti mají kdykoli možnost napít se vody nebo čaje.

Změna jídelníčku vyhrazena.

 

Přehled alergenů

 

Výživové desatero pro správný vývoj dítěte

  1. Dopřejete-li jídelníčku pravidelnost a správnou míru, dodáte pohybu elán a růstu dostatečnou sílu.
  2. Strava pestrobarevnější - oku lákavější, tělu prospěšnější.
  3. Každému jídlu sluší a patří přidat ovoce či zeleninu.
  4. Pro zdraví kostí denně mléko a mléčné výrobky.
  5. Sladké a tučné potraviny jen výjimečně.
  6. Zoubky to jsou poklad, co nesnese v čištění odklad.
  7. Žízeň pitným režimem předžeň!
  8. Do jídla netřeba nutit, ale nabízet a být příkladem, jezte proto společně, u stolu, pomalu a v klidu.
  9. Pustíte-li dítě do kuchtění, na talířku nezbude nic ke snědení.
  10. Správný jídelníček je ten, který je pestrý, chutný a s pohybem vyrovnaný.
 

Několik slov ke stravování v naší MŠ

To se musí ze zákona řídit stravovací vyhláškou, která doporučuje, kolik gramů masa, ryb, mléčných výrobků, zeleniny, ovoce, luštěnin, cukrů, tuků...., a dalších potravin by mělo dítě konkrétního věku přibližně zkonzumovat. Skladba jídelníčku by měla být pestrá a vyvážená s důrazem na plnění "spotřebního koše", který hlídá již výše zmíněnou spotřebu masa, ryb, luštěnin, cukru, tuku... Dodržování spotřebního koše je ve školním stravování povinné. Proto jsou do jídelníčku zahrnována jídla i z tak neoblíbených surovin, jako jsou ryby, luštěniny, zelenina... Bohužel občas i Vy, rodiče, se podílíte na tom, že děti tyto potraviny odmítají a místo toho, abyste je podporovali v jejich konzumaci, přímo je od ní odrazujete. 
 
Měli byste nechat své děti, ať si sami zkusí, které jídlo mají a nemají rády (př. při ranním oblíbeném čtení jídelního lístku neříkat - "Čočka, fuj, to nemusíš jíst, já to také nejím."). Stačí říci: "Zkus to ochutnat, třeba to nebude špatné."
 
V naší MŠ se snažíme dětem vypěstovat správné stravovací návyky. U méně oblíbených jídel děti pozitivně motivujeme, ale nenutíme je k jejich konzumaci. Rádi bychom pokračovali v utváření zdravých životních návyků i při oslavách jmenin a narozenin Vašich dětí v MŠ. Chtěli bychom Vás totou cestou poprosit o spolupráci. Uvítali bychom, kdyby Vámi donesené sladkosti byly nahrazeny několika kousky ovoce či zeleniny. Přispějete tak k vytváření zdravého životního stylu nejen svému dítěti, ale i ostatním.
 

Věřte, že v minulém roce jsme s několika rodiči zkusili nahradit sladkosti ovocem a dětem velmi chutnalo. Pokud máte zájem a nevíte co přinést, ochotně Vám poradíme. Jestliže se Vám tato forma spolupráce nezamlouvá, respektujeme Vaše rozhodnutí, ale prosíme Vás, nenoste s ohledem na malé děti tvrdé bonbony.